Skuteczne sposoby na poranne mdłości

    Poranne mdłości pojawiające się w pierwszym trymestrze, przez wiele przyszłych mam opisywane są, jako koszmarne. Niestety, trudno zapobiec im całkowicie. Na szczęście są sposoby na to, aby poranne mdłości były mniej dokuczliwe.

    Pierwszy trymestr ciąży uchodzi za jeden z mniej dokuczliwych okresów, z wyjątkiem… porannych mdłości. Te, mogą być wyczerpujące. Jakie sposoby warto znać, aby przejść przez ten czas w miarę łagodnie?

    Pij dużo wody! Poranne mdłości mogą doprowadzić do lekkiego odwodnienia. Normalnie nie byłoby ono w żaden sposób groźne, ale w stanie błogosławionym, prawidłowe nawodnienie jest podstawą dobrego samopoczucia i zdrowia przyszłej mamy. Woda powinna być w temperaturze pokojowej, może też ją z powodzeniem zastąpić lekko podgrzana herbata (np. imbirowa).

    Pamiętaj o suplementach! Pierwszy trymestr jest szczególnie istotny dla rozwoju malucha. Pamiętaj zatem o zbilansowanej odpowiednio diecie bogatej w kwas foliowy (w dbaniu o poziom kwasu foliowego pomóc może np. Inofolic). W przypadku dość intensywnych porannych mdłości warto sięgnąć po witaminę B6. Spożywanie 25 miligramów dziennie nie tylko zapobiegnie powstaniu potencjalnego braku składników odżywczych, ale również może zmniejszyć poranne mdłości.

    Nie wstawaj z łóżka bez lekkiego śniadania! Rano zawsze powinnaś mieć pod ręką coś, co może posłużyć, jako lekka przekąska. Może być to ciasteczko, krakers, mały banan, kanapka – coś, dzięki czemu otrzymasz poranną dawkę energii. Uwaga, po zjedzeniu powinnaś poleżeć w spokoju, co najmniej 15 minut.

    Twoim najlepszym przyjacielem stanie się imbir. Czy to kandyzowany, czy w formie herbatki imbirowej, czy świeżo tarty do wody lub herbaty. Dlaczego? Słynie ze skuteczności w kwestii zmniejszania mdłości. Powinnaś mieć go zawsze pod ręką.

    Niezdrowa, ale skuteczna cola. Trudno polecać ten gazowany napój ciężarnym kobietom, niemniej zdarza się, że w przypadku nawracających torsji pomaga. Spożywanie gazowanych napoi – zwłaszcza o tak wysokiej zawartości cukru – jest stanowczo odradzane przez każdego ginekologa. Mimo to – w sytuacji ekstremalnej, można się tym napojem posiłkować.

    Regularnie i z umiarem jedz. Głód podobnie jak zjedzenie zbyt obfitego posiłki może wywołać mdłości. Staraj się jeść od 5 do 6 posiłków w ciągu dnia. Pamiętaj, że nie jest prawdą, że w ciąży jesz za dwoje.

    Jeśli zaś mimo wypróbowania wszystkich tych sposobów i tak męczysz się z porannymi mdłościami, powinnaś poznać wyniki badań serwisu Heath24.com. Wynika z nich, że dzieci mam, które miały uciążliwe poranne mdłości, były inteligentniejsze od rówieśników.

    Kategoria: Dieta w ciąży, Płodność, Twoje zdrowie

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *