Jak schudnąć po ciąży kierując się rozsądkiem

    Odzyskanie sylwetki sprzed ciąży jest marzeniem wielu mam opiekujących się swoim ukochanym bobaskiem. Priorytetem jest jednak zawsze zdrowie dziecka. Zwłaszcza u mam karmiących piersią. Czy zatem można schudnąć po ciąży bez uszczerbku na zdrowiu swoim i niemowlęcia? Na szczęście tak.

    Zdaniem większości lekarzy kobiety, które w trakcie ciąży nie przytyły ponad miarę, powinny w ciągu sześciu miesięcy po porodzie powrócić do wcześniejszych kształtów. Tylko to, co jest prawdą w teorii, w praktyce okazuje się trudniejszym zadaniem. Zwłaszcza u tych mam, które jednak przytyły więcej niż 8 czy 10 kilogramów lub ich metabolizm zaczął pracować w trybie wolniejszym, utrudniającym powrót do wcześniejszych kształtów.

    Zasady ułatwiające powrót do sylwetki sprzed ciąży:

    • Warto dołożyć starań, aby jeść posiłki o stałych porach. Opieka nad niemowlęciem może to oczywiście skutecznie utrudniać, niemniej nieregularne posiłki działają niekorzystnie na metabolizm. Rozregulowują go, wprowadzając organizm w tryb magazynowania zapasów.
    • Zamiast drastycznej diety prowadzącej jedynie do osłabienia organizmu, wystarczy ograniczyć spożywanie słodyczy, smażonych potraw oraz białego, pszennego pieczywa. Zasady są klasyczne: jeść mniej, ale częściej posiłkując się wskazówkami piramidy zdrowego żywienia.
    • Absolutnie zakazane jest przyjmowanie środków odchudzających. Zwłaszcza przez mamy karmiące piersią – w tym przypadku dieta jest arcyważna i owszem, warto przyjmować suplementy diety, ale te poprawiające stan zdrowia (zawierające chociażby kwas foliowy jak Inofolic).
    • Wskazana jest aktywność fizyczna, ale dopasowana do możliwości i kondycji mamy. W przypadku mam, które rodziły poprzez cesarskie cięcie, powrót do wcześniejszej formy fizycznej może potrwać nieco dłużej. Z pewnością warto skonsultować się z trenerem w klubie fitness, który mógłby ocenić możliwości kondycyjne mamy, a nawet przygotować odpowiedni program ćwiczeń. Wbrew pozorom to nie jest fanaberia, ale bardzo rozsądne zachowanie, które uchroni przyszłe mamy przed słomianym zapałem, który niekiedy prowadzi nawet do urazów. Najlepsze – zwłaszcza na początku – są energiczne spacery z dzieckiem, które zarówno mamie jak i dziecku, wyjdą na zdrowie.
    • Na wypadek ataku wilczego głodu (to się jednak zdarza), warto mieć pod ręką zdrowe przekąski, chociażby orzechy – ale warto pamiętać o naczelnej zasadzie, aby nie jeść ich garściami, tylko garść.
    • Mamom, które mają kłopot z konsekwencją doradzamy zaś poszukania wsparcia innej kobiety, która też chce pożegnać dodatkowe kilogramy. To ułatwi motywowanie się.

     

     

     

    Kategoria: Styl życia, Twoje zdrowie

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *