Jak przygotować się do ciąży – aktywność fizyczna

jak przygotować się do ciaży

    Kiedy planujemy dziecko nie musimy rezygnować z aktywności fizycznej. Powinnyśmy tylko właściwe dobrać intensywność i rodzaj ćwiczeń. Zaleca się ćwiczenia o umiarkowanej intensywności. Ale wiele zależy od masy ciała i możliwości organizmu.

    Uprawiając sport dotleniamy komórki, a to zwiększa szansę na zdrową komórkę jajową i jej prawidłowy podział po zapłodnieniu. Sport to też poprawa krążenia, co wpływa na ukrwienie macicy, a to sprzyja zagnieżdżeniu zarodka w błonie śluzowej. Wiadomo, że aktywność fizyczna, obniża poziom stresu, nasz organizm produkuje więcej endorfin czujemy się bardziej zrelaksowane i szczęśliwe. Zdaniem wielu lekarzy sprawni fizycznie ludzie częściej uprawiają seks, zwiększając w ten sposób szansę na zapłodnienie. Ponadto sport rekreacyjny reguluje u Pań wydzielanie się insuliny, która poprawia gospodarkę hormonalną, a co za tym idzie może również zwiększyć płodność.

    Kto powinien uważać?
    Wiele wskazuje na to, że intensywne ćwiczenia nie są dobre dla kobiet z niską wagą ciała. Naukowcy z Boston University zaobserwowali, że energiczna aktywność fizyczna może zmniejszać szansę na zagnieżdżenie się zapłodnionej komórki jajowej w ścianie macicy. Kobiety szczupłe, o niskiej masie tłuszczowej, powinny unikać zbyt intensywnych ćwiczeń.

    Dla kogo intensywne ćwiczenia?
    Zdaniem badaczy z Bostonu ćwiczenia mogą poprawiać potencjał rozrodczy kobiet z nadwagą lub otyłością. Spalanie tkanki tłuszczowej i jej zmniejszenie wpływa na prawidłową gospodarkę hormonalną, a to sprzyja regularnym miesiączkom i owulacji.

    Wszystkie ćwiczenia muszą być dobrane idealnie do wagi i sylwetki przyszłej mamy. Marzysz o dziecku, a aktywność fizyczna jest dla ciebie niezwykle ważna? Ćwicz, ale pamiętaj, by ćwiczyć z głową!

    Kategoria: Aby zajść w ciążę, Styl życia, Twoje zdrowie

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *