Ile i jak często powinny pić wodę kobiety w ciąży? 3 najważniejsze zasady

    To jedno z częściej zadawanych pytań przez kobiety spodziewające się dziecka. Specjaliści są w tej kwestii jednogłośni. Przynajmniej trzy litry dziennie. Z czego przynajmniej dwa powinny pochodzić wprost z butelki, a nie z jedzenia. Co jeszcze przyszła mama powinna wiedzieć? Oto trzy priorytetowe i bardzo praktyczne zasady.

    O tym, że nasz organizm w większości zbudowany jest z wody, powiedziano już dość. O tym, że od odpowiedniego nawilżenia ciała zależy nie tylko zdrowie mamy, ale i rozwój dziecka też niemało. Prowadzący ciążę lekarz z pewnością przypomni również i o regularnym badaniu poziomu wód płodowych, który jest uzależnione m.in. od ilości wypijanej codziennie wody. Aby jednak codzienność kobiety w ciąży stała się mniej uciążliwa, warto pamiętać o trzech naczelnych zasadach.

    1. Miej zawsze przy sobie poręczną butelkę z wodą i pij małymi łyczkami. Zachowuj się jak topmodelka. Nie czekaj, aż poczujesz, że bardzo chce ci się pić (bo to znak, że doszło już do pewnego odwodnienia). Regularność jest niesłychanie ważna nie tylko dla zachowania stałego poziomu nawilżenia całego organizmu (mamy i maluszka), ale również dlatego, że zmniejsza poranne (i nie tylko) nudności i obrzęki przyszłej mamy oraz ryzyko wystąpienia zapalenia dolnych dróg moczowych.
    2. Pij wyłącznie niskozmineralizowaną wodę źródlaną. Nim podczas zakupów włożysz butelkę do koszyka, uważnie przeczytaj jej skład mineralny oraz sprawdź, czy ma wszystkie niezbędne atesty. Chodzi tutaj przede wszystkim o atest ministerstwa zdrowia ale również rekomendację Instytutu Matki i Dziecka. Jakie wymagania chemiczne powinna spełniać woda dla przyszłej mamy? Polecane są wody niskozmineralizowane (suma składników mineralnych nie powinna przekraczać 500 mg/litr), bogate w jony magnezu i wapnia, ale o niskiej zawartości jonów sodu (poniżej 20 mg sodu na litr).
    3. Najlepsza temperatura wody dla przyszłej mamy? Zdaniem specjalistów to 15 stopni Celsjusza. Zbyt zimna może podrażnić gardło i doprowadzić do bardzo niepożądnego w czasie ciąży osłabienia organizmu, spadku odporności, a w efekcie nawet przeziębienia. Ciepłe napoje są oczywiście znacznie mniej niebezpieczne, ale warto pamiętać, że wszelkiego rodzaju herbatki ziołowe nie mogą czystej wody zastąpić. Nie ma lekarza, który nie powiedziałby, że to właśnie woda jest powinna być priorytetem dla mam wyczekujących przyjścia na świat ich maluszka.

     

    Kategoria: Dieta w ciąży, Styl życia, Twoje zdrowie

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *